30 Ekim 2009 Cuma

ev ayakkabısı

gördüğünüz ayakkabıyı kızıma diktim geçenlerde.internette bir sürü modeli var, görmüşsünüzdür.ama benimkiler bir tuhaf oldu.yani boyut açısından.genelde onlar bebekler için olduğundan ben kalıpları büyülterek yapmama rağmen ilkinde olmadı mesela.ne bileyim bir şekilde yaptım işte ama bu seferde kızım giymek istemedi??
neyse ben anlatıma geçeyim:
aşağıda gördüğünüz kalıplar internetten bir yerden, ayrıca anlatımı da var.ben yinede buradan da açıklayayım size.

öncelikle ikişer kalıp çıkarıyoruz iç astar ve dışı için.ben dışı için keçe kumaş içi içinde çarşaflık pamuklu kumaşlardan elde kalanlardan yaptım. sonrasında arka parçaları yüzü yüz gelecek şekilde dikip çevirip lastik geçecek kadar mesafe bırakıp bu sefer yüzünden dikiş geçiyoruz.ve aradan lastiği geçiriyoruz.

sonra aşağıda solda gördüğünüz şekilde bu parçayı ön iç ve ön dış parçanın arasına dikiyoruz.dikilmiş halide aşağıda sağdaki gibi oluyor.




 
bundan sonra bu parçayı tabanın iç ve dış parçalarının arasına alıp kenarlarından dikiyoruz. tabi bir köşesini açık bırakarak.bu köşeden astarı dışarı gelecek şekilde çeviriyoruz. küçük parça ve keçe gibi kalın bir kumaş olduğundan çevirmesi biraz zor oluyor.ve astarın açık kalan çevirdiğimiz kısmı üstten el dikişiyle kapatıyoruz.



tabi aynı işlemi yüzünü çevirip yüzünde açık kalan kısma da uyguladıktan sonra ayakkabımız hazır.

3 yorum:

  1. bir de tabanı deri olsa,kaç gündür yana yakıla aradığımız ayakkabılardan olucak :S

    ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Bence çok güzel olmuş, ön tarafını pembe bir fiyonkla süslersen nasıl olur?

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok güzel olmuş gerçekten de..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...