3 Ekim 2009 Cumartesi

bir elbise daha



 

inci'ye bir elbise daha diktim.kumaşı eminönü'nden almıştım. ve aklıma hemen next'in sitesinde gördüğüm bir model geldi.aklımda vardı zaten böyle birşey dikmek kumaşım modele göre daha dik duran bir kumaş ama olsun yine de güzel oldu bence.ayrıca bu elbisenin bir önemi daha var ki o da kalıpsız yapmış olmam.o yüzden sizinle burada paylaşacağım nasıl yaptığımı.

öncelikle modelinize uygun kalıp çıkartabileceğiniz bir kıyafet bulmanız gerek,elinizde var olanlardan tabi ki. aşağıdaki gibi var olan bir gömleğin üzerinden ön ve arka robaların kalıplarını çıkardım.
 


ve kol kalıbı. kol kalıbını çıkartırken kol ağzındaki ve omuzdaki büzgüyü açılmış varsayarak düz bir çizgi ile giderek kalıbı çıkarttım.kol kalıpları normalde açılmış şekilde olur tabi ama ben mecburen böyle katlı şekilde çıkarıp kumaşın kat yerinden kestim.ve diğer ön ve arka robayı da kumaşın katlı kısmından kesiyorsunuz.kumaş dik bir kumaş olduğundan iç roba yapmadım.


bundan sonrasında yapmak istediğim modele benzeyen başka bir elbiseden ölçüm yaparak ön,arka ve fırfır parçalarını kestim. aşağıda gördüğünüz elbisenin ön kısmı için uzunluk ve genişlik çıkartmam.

 

buradaki resimlerde de alt fırfır için ölçü alıyorum.enine uzunluğu pileleri açtırarak alabilirsiniz.



 

çıkarttığım ölçülerde elbisenin ön,arka ve fırfır parçalarını kestikten sonra ön parçanın üst kısmına büzgü yapıyoruz.ve ön roba ile birleştiriyoruz.sonrasında fırfır içinde büzgü yapıp bunu da etek ucuna ekliyoruz.



 

aynı işlemleri arka kısım içinde yaptıktan sonra omuz çizgisinden iki parçayı birbirine dikiyoruz.
bundan sonrası biraz zor bir kısım olan fermuar kısmı.
arka parçanın ortasından ne kadar açıklık yapacaksak kesiyoruz. ve resimde görüldüğü gibi iki tarafına ek yapıyoruz. yalnız burada bir ayrıntı varki (ben de ilk yaptığımdan biraz deneme yanılma oluyor bu işler) aynı eki aşağıya doğru uzatıp oradan da ek yapmanız. ben sonrasında bunu yaptım ama o an kafam bunu nasıl yaparımla meşgul olduğundan fotoğraflamayı unuttum malesef.bundan sonra fermuarı dikiyoruz bu ek yerine.bir tarafından biraz daha fazlalık bırakarak dikerseniz önden görünümde fermuarı kapatmış olursunuz.gizli fermuar gibi...

şimdi de kol kısmı. öncelikle kolu dikişle birleştiriyoruz. örnek aldığımız koldan ölçü alarak kolağzını ve omuzu büzüyoruz;aşağıda gördüğünüz gibi...ve kolu böylece takıyoruz.





 
elbisenin yaka ve kol ağzı ölçülerini alarak buralara takmak üzere verev uzun şeritler kesiyoruz.bunları tırnağımızla yada ütü ile iki taraftan içe kıvırıp biye şeklini almasını sağlıyoruz. bu parçaları yaka açıklığına ve kol ağızlarına resimlerde gördüğünüz gibi dikiyoruz. isterseniz önceden teğelleyebilir ya da sadece iğne ile de tutturabilirsiniz.


ve elbisenin en son ön ve arkasından görüntüler

3 yorum:

  1. İnci Küpeli Kız, çok beğendim çalışmalarınızı.Ayrıca çok da samimi buldum . Bloğunuz da çok sıcak. Tebrikler. Sizi zevkle izleyeceğim. ....

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler yorumlarınız için
    ayrıca bloğumla da ilgili ilk aldığım yorumun böyle güzel olması çok motive edici...

    YanıtlaSil
  3. harika bir iş çıkartmışsınız. bednde saf saf 2 yaşındaki kızıma elbise robası arıyorum. sende inci küpeli kız gibi elbiseden çıkartsana:(((

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...