2 Ekim 2009 Cuma

tokalık




inci'nin tokalarında ki dağınıklıktan bıktığımdan, internette de bir sürü şey görüp beğendiğimden ve dikiş hevesimi de biraz tatmin etmek istediğimden bu gördüğünüz tokalığı yaptım.
bunu bir sitede gördüm ama nerede gördüğümü kaydetmemişim sadece fotoğrafı almışım.işte buradan esinlenerek yaptım.

aslından kitap gibi yapmaktı amacım ama biraz büyük olunca ve düzgün durmayınca kıvırdım bende ama iki türlü de olabilir tabi. ayrıca taç kutusu yaptığımdan daha önce taç kısmını iptal edip lastik toka ve diğer çıtçıt tokalar üzerine oldu bu organizer. şimdi gelelim yapılışına; 


 
 
öncelikle istediğiniz ebatta iç için ve dış için 2 parça kumaş kesiyorsunuz. benim ebadım 50*26 cm. oldu.ama ben yaptıktan hatta buraya yazarken ölçtüm.hiç bakmadan göz kararı yaptım çünkü ama daha kitap gibi olmasını isterseniz 50 cm.'i biraz kısaltın.ama o zaman da küçük oluyor benden söylemesi...


 

sonra bu kumaşların üzerine iç dizaynı yapıyorsunuz üstün körü. çıtçıt tokaları kıstırmak için uzun şeritler boylu boyunca ve lastik tokaları geçirmek için yarıdan kesik çıtçıtlı şeritler. bu kumaş parçaları da uzun şeritler 4-5 cm. genişliğinde 28 cm. boyunda;diğer çıtçıtlı parçalar da yarı uzunluğunda ve yine aynı genişlikte olarak hazırlayabilirsiniz. bu şeritleri ortadan tırnağınızla ön yüzü içte kalacak şekilde katlayın ve kenarından makine ile geçin. sonrasında yüzünü çevirin. şeritlerimiz hazır.



 



kısa şeritlerin ucunu kıvırıp makine geçip çıtçıtı dikin. sonra da iç astar kumaşta çıtçıtın denk geldiği yerlerede çıtçıtın diğer parçasını dikin.


şimdi bu şeritleri iç astar kumaşın üzerine iğneleyip bu şeritlerin olduğu yüz ile dış kumaşın yüzünü üst üste koyup resimde görüldüğü gibi bir daha iğneleyin.ve kenarlarından iki kenar kısmında açık bırakarak makine ile geçin.bu açık bıraktığınız kısımdan kumaşı ters yüz edin.resimde ki görüntüyü elde ediyorsunuz böylece


 
sonra bu açık kalan kısma bağlamak için kurdele iğleneyip onunla beraber üstten dikiş geçin. kurdeleyi de bir uca 2 tane bir uca 1 tane kurdele dikin.yuvarlayıp ta kapadığınızda 2 uçlu kurdele dışa gelip bağlamanızı sağlayacak. kitap gibi kapladığınızda da normal şekilde bağlayacaksınız.ilk resimlerde de gördüğünüz gibi...



 

kurdeleleri diktikten sonra uzunlamasına uzun şeritlerin aralarından bir de enlemesine ortalarından da dikiş geçtim çok fazla sallanmasınlar diye. hım bu arada gördüğünüz gibi 2 tane de kurdele şerit ekledim. çünkü baya boşluk kaldı.ama onlar bile doldurmadı boşluğu zamanla tokalar çoğaldıkça eklerim dedim.


 

bu gördüğünüz son resimler de bitmiş boş ve dolu halleri...


3 yorum:

  1. elinize saglik cok guzel olmus.
    seyehatlerde takilarimi tasimak icin bu tarz bisey bende istiyorum ama bunu elde dikebilcek kadar becerikli oldugumu sanmiyorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...