14 Mayıs 2011 Cumartesi

perdeler 2

gelelim nasıl diktiğime;
anlayanlar için açıklamak gerekirse malesef ben kumaşın enini boy yapmak durumunda kaldığım için (yani çizgileri enine değilde boyuna kullanmak istediğim için) ortadan ekledim. ama bu eklemeyi sopaların arkasına getirdiğim için görüntüde sorun olmadı.
işte bu eklemeyi yaptıktan sonra kumaşımı serip yanlardan pencere boyutuna göre katladım. aşağıda iğneli katlanmış halini görüyorsunuz.
bu arada en ölçüsü pencerenizin iki kenarından 10 cm. dışarıda olarak, boy ölçüsünüde yaklaşık 3 mt. olarak alabilirsiniz.
 
bu katlamayı yapıp diktikten sonra alt kısmı da orada takacağımız sopanın kalınlığına göre kıvırıp dikiyoruz.
aşağıdaki fotoğrafta hem perde ucunun dikilmiş halini hem de yanda ince sopa için kıvrılıp dikilen yeri görebilirsiniz.
ince sopanın yerinin dikilmiş hali de ön taraftan böyle görünmekte ama ütüsüz olarak tabi...
ve tabi ki perdemizi kornişe geçirmek için bu perde halkalarının takıldığı (şimdi adını hatırlayamadım) kurdele tarzı birşeyi de perdenin boyunu ölçüp biçtikten ve katlayıp diktikten sonra aşağıda görüldüğü gibi ucuna dikiyoruz.
sonraki aşama küçük perde halkalarını sopalar için katladığımız kısmın her iki yanının arka tarafına dikmek. bu halkaları ekledikten sonra ince kurdelemizi bu halkalardan geçiriyoruz yukarıya doğru. 
aşağıdaki katların iki ucuna kenardan 5-6 cm. içeride dikilmiş halini görebilirsiniz.
en alt halkaya kurdeleyi düğümleyip sıralı şekilde yukarı doğru halkalardan geçirerek kurdeleyi yukarıya çıkarıyoruz.
işin püf kısmı ise kurdeleyi tutacak aparat perdenin ne tarafına gelecekse kurdeleleri o taraftan çıkarmak. bunu nasıl anlatacağımı bilemiyorum ama umarım fotolardan anlaşılır.iki kurdeleyi de yukarıya çıkardıktan sonra kurdelenin takılacağı aparat duvarda perdenin hangi tarafına gelecekse diğer taraftaki kurdele ucunuda bu tarafa getirip iki kurdeleyi birden bir kenardan aşağıya salıyoruz. aşağıdaki fotoğraflardan daha iyi anlayabilirsiniz zaten anlatmak istediğimi.
 ve işte perdemizin bitmiş hali (tersten de olsa);
 

7 yorum:

  1. Elinize saglik cok güzel olmus gercekten Sizi tebrik ediyorum 3 yil evel bende kumas aldim ayni sekilde dikmek icin ama bir türlü cesaret edip baslayamdim cesaretimi toplayip baslasammi ne:-)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş elinize sağlık perde sopası olarak ne kullandınız acaba?

    YanıtlaSil
  3. perde sopalarını o sırada başka perdede diktirdiğimden o perdeciden rica etmiştim. ama pek tabi çok fazla birşey tutmayacağını tahmin ederek ve ölçünüzü vererek herhangi bir perdeciden alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim harika oldu bu perdeler değişecekti tamda kumaşlar evde bekliyor :)

    YanıtlaSil
  5. tam aradığım şey çok anlaşılır olmuş teşekkür ederim emeğinize sağlık....

    YanıtlaSil
  6. ya ben şu perde sopalarının dikildigi aralar kac santim yardım edin yarı kaldı perdem şimdiden tesekkürler acil yardım bekliyorum elinize salık cok güzel olmus sizin sayenizde diktim ama araları yapamıyorum yaaaaaardım lütfen

    YanıtlaSil
  7. süper olmuş. pratik ve zekice

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...