25 Eylül 2010 Cumartesi

biraz da homini gırtlak

çok özeniyorum cupcake'lere ama pek beceremiyorum işte. kendimce yaptığım bir tarifim, silikon kalıplarım, renkli kek kalıplarım, krema sıkacağım, süslerim var ama olmuyor işte. birde sanırım üşeniyorum biraz ince ayrıntıyla uğraşmayı pek sevmiyorum hemen olsun hemen bitsin ama çok güzel olsun istiyorum.çok mu şey istiyorum?
birde çalışmaya başlayınca hiçbirşeye vakti kalmıyor insanın. mutfakta güzel kekler, börekler, poğaçalar, kurabiyeler, salatalar yapmak istiyorum ama zaman yok işte olmuyor yetiştiremiyorum. aslında bir yandan da iyi tabi bunları yapamamak sonrasında kilo ile uğraşmaktansa...


şimdi size geçen gece yaptığım her zamanki tarifimden değişik bir tarifi vereyim. bu tarif benimkinden daha güzel oldu artık bundan yaparım herhalde. daha güzel olmasının nedeni de bence benim tarifimin normal kek kalıbına göre bu tarifin ise cup cake'e yönelik bir tarif olmasıdır.

BROWNIE CUP KEK

2 yumurta
yarım paket tereyağı
2,5 çay bardağı süt
2 çay bardağı şeker
1 paket kabartma tozu
2 çorba kaşığı kakao
100 gr. fındık
2 paket vanilya
kağıt kek veya muffin kalıpları

Yumurtaları şekerle birlikte beyazlaşıp köpürene dek çırpın.
Sütü eritip ılıttığımız yağı kakaoyu ve vanilyaları ilave edip çırpalım. Karışımın 1,5 çay bardağını ayıralım. Kalan karışıma elenmiş unu, kabartma tozunu ve fındıkları ilave edip tekrar karıştıralım. Kağıt kek kalıplarının yarısına gelecek kadar hamuru paylaştıralım. Kalıpları fırın kabına dizin. 170 derece ısılı fırında pişirelim. Kürdün kontrolüye fırından alıp ayırdığımız kakaolu sıvıyı üzerine küçük bir kaşık yardımı ile gezdirelim.

(bu arada ben hiçbir zaman koymadığım gibi vanilyayı ve evde olmadığı içinde fındık koymadım.ayrıca göz kararı yarım paket yerine çeyrek paket tereyağı koyarak çoğunluğunu sıvıyağ koyarak pişirdim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...