11 Mayıs 2011 Çarşamba

perdeler

 nasıl başlayacağımı bilemedim; uzun zaman önce yaptığım birşeyi ancak sizinle paylaşabiliyorum o yüzdendir belki nereden başlayacağımı bilememem. 
bu perde aslında şubatta misafirlerim (ablamlar ve görümcemler) gelmeden hazır olsun telaşıyla bitmişti. ama o tarihten bu yana perde aparatı dediğim kurdeleleri sardığım şeyi bulamadığımızdan,yapamadığımızdan bugüne dek bekledi sizinle paylaşmayı. hatta bir sonraki nasıl diktim postundaki fotoğrafları sıralayıp atmıştım bile o tarihlerde. buradaki adreste bulunan perde dikimini görünce neden olmasın deyip başladım bu işi yapmaya. kumaşlarıda o dönem çalıştığım fabrikadan alınca (bedava); hatta katlamalı perde sopalarını da o zamanlar mutfağa perde diktirdiğim perdeciden elde edince (bedava) baya ucuza geldi; hatta masrafsız diyebiliriz!!
son görünümler aşağıda;
 bu arada perdelerin kaymaması için kornişe geçirirken perdenin ilk ve son yani iki uçtaki  halkalarını geçirmeden önce araya sabitleyici perde halkalarından geçirerek onları cama göre ayarlayıp yerini belirleyince iyice sıkıp sabitleyerek kendimce bir çözüm buldum. umarım iyi açıklayabilmişimdir. yani 2 parça perde için 4 tane sabitleyici perde halkasıylada bu işi çözmüş oldum. hesaba katamadığım perdenin en üstündeki kısmına da bir katlama yapıp sopa geçirmekti. çünkü sizde resimden farkedebilirsiniz ki en üstte kurdeleleri çektiğim için içe doğru bir eğilme yapıyor. ama bu kadar kusur olur yani değil mi?
şimdilik aklıma başka birşey gelmemekte; eğer sizin aklınıza birşey gelirde takılırsanız mail atabilirsiniz rahatlıkla...
 
 
 perde aparatı dediğim şey de aşağıda; hatta koçtaş ve bauhaus'ta bile ararken çalışanlara bu şekilde bahsettim. sanırım kendine ait bir ismi yok?.

10 yorum:

  1. harika olmuş, ellerine sağlık. ben asla cesaret edemem sanırım böyle bir işe. masrafsız olması da işin kaymağı olmuş hani ;p

    YanıtlaSil
  2. İnanmıyorum harika olmuş. Ellerine sağlık valla. Bende bugün aynı adresteki kaydıma bakıp artık şu perde işini çözmeliyim. Yapıcam diyorum ama dışarı mı versem becerebilirmiyim diye düşünüyordum. Süper ama nasıl yapıldığına dair yazıyı yayınlamaman bize çok haksızlık olmuş. Bizede yani bana acayip yarardı. Perde aparatına bağlı şey kurdelemi merak ettim doğrusu? Eğer hala kayıtların duruyorsa Nasıl yapılır diye sildiklerini bizimle paylaşır mısın? Ben sabırsızlıkla bekliyorum en azından. Benim gibi pek çok insanada örnek olacağına eminim.

    YanıtlaSil
  3. Tekrar selam,
    Özelden mailini göremedim yoksa mail atacaktım ama nasıl yapılırı resimleri sildiğini söylemiştin. Onlar yoksa bile perden üzerinden arkadan fotoğraflarla ipleri nasıl geçirdin halkaları nasıl yerleştirdin,sopa yerlerini nasıl ayarladın anlatırsan süper olur. Beni gaza getirdin yapmaya karar verdim :) Şİmdiden başıma iş açtım bile :)

    YanıtlaSil
  4. Birde perde aparatlarını nereden bulabildin? Çok oldum ama heveslendim :)

    YanıtlaSil
  5. Son soru perde çubuklarının aralarındaki mesafeyi neye göre yaptın yukarıdaki çubuklarda daha az pay vermişsin sanırım.

    YanıtlaSil
  6. herşeyden önce çok teşekkürler, beğenmenize çok sevindim
    nasıl yaptığıma dair post gelecek orada tüm ayrıntılar var
    orada olmayan bir ayrıntıysa çubuklar arası mesafeyi daha önce mutfağa ve çalışma odasına diktirdiğim perdelerden almam bilgisi...

    YanıtlaSil
  7. Merakla cevabını bekliyordum. Şimdide postu bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. Çubukların mesafesinide yazar mısın? Bende örnek perdede yok :) Yada Bursadan ablamı arayıp soracağım. Oda delimisin sen çalışıyorsun yaptır gitsin der. İnsanın kendisinin yapmasının keyfini anlatamam ki...:)

    YanıtlaSil
  8. canımya hariksın ellerine fikirlerine sağlık bundan 3 sene önce storlu perde diktirdim yüklü bi para ödedim canısım bu şekilde bende dikebilirim ne kadar mutlu oldum süpersinnn sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  9. şahane olmuş ne güzel hemde mekanizma kalabaşığı yok :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Bayildim,sahane olmus,Bende yapmak isterim.Lutfen nasil yapildigini anlatirmisiniz.Tesekkurler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...