10 Kasım 2010 Çarşamba

bluz, tunik, elbise vb.

uzun zamandır yazmadığımdan inanın ki unutmuşum. yani nasıl yazsam hangi fotoları nasıl koysam diye düşünüp durdum. ama öyle durup bekleyecek değilim ya başlayacağız biryerden...
çalışmaya başladıktan sonra tahmin edersiniz ki dikmeye malesef eskisi kadar zamanım olmuyor. yine birşeyler yapıyorum da aklımda birikenler o kadar çok oluyor ki hangisini diksem, hangisinden başlasam bilemiyorum. kumaşçıya gittim mi kendimi kaybeden bir benle karşı karşıya kalıyorum. ama artık 2 seferdir kendimi evde daha fazla kumaş birikmemesi adına engellemeyi başarabiliyorum ''alacağım da sanki hemen dikebilecek miyim'' diyerek. artık neyi dikeceksem karar verip ona göre kumaş alıp gereksiz göz doldurmalarla vakit kaybetmemeyi alışkanlık haline getirmeliyim.
 modelimiz 2/2009 burda easy fashion dergisinden 2C modeli. biliyorum neredeyse tıpatıp aynısını dikeceğim değil mi? genelde böyle yapıyorum nedenini bilemeden. ama bazı diktiklerimde alakasız da olabiliyor, o yüzden bir problem görmüyorum kendimde. örnek1, örnek2, örnek 3, örnek 4
kumaşımı kadiköy cuma pazarından (geç buldum,erken kaybettim) 2 mt.si 5 yada 10 liraya almıştım. ki bu alışım nisan ya da mayıs ayındaydı. tabi araya yaz girince rafa kalktı. sonbahar gelince de aklımdaki bu kumaşa bu modeli uygulamak düşüncesi hayat buldu.
 yaptığım tek değişiklik (o da üşendiğimden ve biraz zor geldiğinden) kollarındaki parçaları içeri dikmem oldu. çünkü birde kestiğim kalıpta (yani burda'nın kalıbında) fazla büzgü olmadı. o yüzden dışına veya içine çok fark etmeyeceği hatta büzgüsüz dışarı dikmek komik olacağı için böyle yaptım.
ben bazen burda'nın şu an adlandıramadığım kalıplarıyla karşılaşıyorum. şöyle ki; mesela bu iki kol parçası için verdiği kalıbın birisinden yani bir kol kalıbından ben iki kol kalıbını da çıkardım. bu kalıp zaten bir dikdörtgen; yukarı kola bağladığınızı da alt bilekte biten kısmıda büzdüğünüzden büyük bir dikdörtgen parçası. ve ben eğer bu şekilde yapsaydım maymun kollu bir elbise olurdu bu. bir dikdörtgen parçayı ortadan ikiye keserek iki kolada yettiridim. ki görüyorsunuz kollar kısa da değil.(acaba ben mi kısa kolluyum??) acaba sizinde burda kalıplarıyla karşılaştığınız böyle gariplikler oluyor mu? sadece bana rastlamıyordur herhalde?...
 

3 yorum:

  1. meralciğim süpersin sen yaa,
    hazır giyimde de çok başarılısın.
    yine bursa da olmana çok sevindim.
    görüşmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. merba çok güzel olmuş ellerine sağlık bende terziyim burda kalıplarını eskiden kullanıyodum ama artık ihtiyaç duymuyorum resim görmem yeterli artık pratik yapıyorum kalıp çıkarmaktan hiç hoşlanmam inşallah sende pratiğini geliştirip uymayan kalıplardan kurtulursun

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...