14 Ocak 2010 Perşembe

saç bandı yapımı

kızıma yaptığım bu saç bandının yapımını anlatacağım size. daha doğrusu fotoğraflarla özetleyeceğim. öyle kolay ki siz de denemelisiniz.
öncelikle kafa ölçüsüne göre veya kullandığınız bir saç bandına göre ölçünüzü belirleyip aşağıdaki gibi uzunlamasına bir parça hazırlıyoruz.
malesef burasını biraz hızlı geçeceğim çünkü bu çiçeği yaparken fotoğraflamadım. çünkü bu çok basit ve heryerde açıklaması olan bir çiçek. kısaca yazmak gerekirse: yine uzunlamasına 2 adet parça kesip (biri daha kalın) uzun kenarın birisinden pilise yapıyorsunuz ve bu parçayı döndürüp yuvarlak bir çiçek haline getiriyorsunuz. ben ayrıca diğer tarafta (yani yukarıya gelen tarafı) makineden zikzak dikiş geçtim. hem süs hem de kumaş atmasın diye. en son da üzerine 2 düğme ve bir nazar boncuğu ekledim. bunları eklerken aynı zamanda da bandın üzerine diktim. ve böylece aşağıdaki görüntü ortay çıkmış oldu.
lastik kısmını yapmak içinde yine diğerinden yani ana bant kısımdan daha ince olarak bir uzunlamasına parça daha hazırlıyoruz. ve yine uzunluk ölçümüze de dikkat ederek. ve içinden lastiğimizi geçirip (tabi lastik bu parçadan daha kısa olacak) iki ucundan dikiyoruz. böylece kumaş lastiğin üzerinde piliseli halde olmuş olacak.
ve en ters kısmı da aşağıdaki şekil. ben bir türlü aklımda tutamayıp her defasında elimdeki diğer hazır olan saç bandı örneğine bakıyorum. ön yani çiçekli kısım size bakacak. üzerine gördüğünüz gibi lastik bandıda koyup ucunu aşağıdaki şekilde dikeceksiniz. çevirdiğinizde de temiz bir görüntü olmuş oluyor.
biraz eksikli oldu ama anlatımım ve fotoğraflarım yeterli olmuştur umarım.bandımızın son hali de aşağıdaki gibi...

1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...