8 Şubat 2011 Salı

yaşasın yemek yemek...

 geçen hafta içi misafirlerim için yaptığım abur cuburlarımı paylaşayım sizinle...
üstteki benim her zaman yaptığım ıslak kekim. tarifi ise çok eski bir gazete ekinden. bu tariften şaşmıyorum. bir kere güzel bir tarif bulunca niye başka arayasın değil mi? tarifim;
malzemeler:
4 yumurta
2 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
2 çorba kaşığı kakao
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
süslemek için hindistan cevizi
yapılışı:
önce yumurta ve şekeri çırpıyorsunuz. sonra sıvıyağ,süt ve kakoyu ilave ederek tekrar karıştırıyorsunuz.bu karışımdan 1 su bardağı ayırıyorsunuz.bundan sonra unu, vanilyayı ve kabartma tozunu katarak kek hamurunu meydana getiriyorsunuz. hamuru kek kalıbınıza boşaltıp fırında 200 derecede pişiriyorsunuz. fırından aldıktan sonra ayırdığımız 1 bardak karışımı kekin üzerine gezdirerek döküyorsunuz. ve en son olarak ta hindistan cevizi ile süslüyorsunuz.
ben çoğun zaman yarım ölçü yapıyorum çok oluyor çünkü bilginize...
bu tarif asıl yerinde fotoğraflarına bakıp canımın çok istediği bir poğaça olmasına rağman ya ben beceremedim ya da tarif resimde görülen etkiyi bırakmıyor.yani böyle ekmek hamuru  gibi puf puf birşey beklerken hamuru bilmiyorum artık nedendir kıtır kıtır bir hamur. tarif portakal ağacı'ndan. ben sadece yine yarım ölçü yaptım ve hepten sade bir poğaça olmasın diye mahlep ekledim,bilginize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...