14 Aralık 2010 Salı

çarşaf küçültmece

sizinle yaptığım pratik bir bilgiyi paylaşmak isterim. (giriş cümlelerini de hiç sevmem çünkü pek beceremem) kızımın yatağını büyülttüğümden daha önce bahsetmiştim. çarşaf aldım English Home'dan (bu arada acayip bana hitap eden ve Allah'tan fiyatları uygun olan bir yer) ama çarşaf lastikli olmasına rağmen kızımın yatağı standart tek kişilik yatak boyutundan küçük olduğu için bol geldi. alttan ve yanlardan potluk yaptı. e bende düzensizlikten rahatsız bir insan olduğum için çarşafı küçülttüm:
aşağıda çarşafın lastikli kısmını görüyorsunuz. buranın düzgün olması için köşede dikiş olan yerde dikişi dikişin üzerine getirerek içe 5 cm. kadar katladım. orayı çekmeyi şimdi akıl ediyorum:( yanlardan uzayan lastikli kısımları da gerdirerek iğneledim. 
diğer düz kısımlarıda zaten olduğu gibi 5 cm. içeri kıvırdım. lastikli kısımları yine gerdirerek tüm etrafını bu şekilde diktim. sonrasında bu boş alanın açık bıraktığım bir köşesinden (yak. 10 cm. bir boşluk) lastik geçirdim. yatağa çarşafı ters giydirerek lastiği kendi ayarıma göre sıktım. ve çıkarıp lastiği ayarladığım yerden diktim. hatta bu boşluk kısmı gerek olmadığı için hiç dikmedim.
en sonundaki görüntü bu işte. gergin bir çarşaf olarak, oradan buradan kabarmadan çarşafımı serebiliyorum artık; ne mutlu bana.
aşağıda yeşil noktalı yer çarşafın orjinalindeki köşesi, yani ne kadar büyük geldiğini anlayabilirsiniz böylece.
umarım bu tarz birşeye ihtiyacı olan birilerinin işine yarar bu pratik çarşaf küçültme.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...