17 Ağustos 2009 Pazartesi

krem dondurmalı kup


sizinle yaptığım bir tarifi paylaşayım şimdide.fakat ben fazla beğenmedim.sadece görüntüsü güzel oldu.sırf krem şanti yiyiyorsunuz çünkü.ama belki sevenler için ağız tatlandırıcı birşey olabilir.
krem dondurmalı kup
malzemeler :
2 yumurta akı,
1 paket krem şanti
1/4 su bardağı şeker
1/2su bardağı süt
2 paket vanilya(ben koymadım çünkü hiç sevmem)
2 limon kabuğu rendesi (ben birer yaptım limon rendesi ve suyunu çünkü evde yoktu)
2 limon suyu
yapılışı:
bir kapta yumurta aklarını 1 fiske tuz ilavesi ile kar haline gelip katılaşana dek çırpalım.çırpmaya devam ederek şekeri azar azar ekleyelim.ayrı kapta krem şantiyi sütle çırparak koyulaştıralım.içine vanilyayı,yumurta aklarını ekleyip çırpma teli ile birkaç kez karıştıralım.karışımı üç ayrı kaba alalım.(ben gördüğünüz gibi küçük su bardaklarına koydum ama az oldu tabi.)kremanın bir kısmına limon kabuğu rendesi ve limon suyunu ekleyip karıştıralım.kuplara paylaştırıp üzerini süsleyerek servis yapalım.
tarifin orjinali böyle benimkisi ise;
kremayı 3'e bölerek birini sade,birini limon suyu,rendesi ve sarı gıda boyası ekleyerek limonlu,sonuncuya da kakao ekleyerek kakaolu yaptım.tadı belki çok birşey farkettirmedi ama renkleri güzel oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...